ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Webáruházunk Általános Szerződési Feltételek dokumentuma a Megbízható Boltok Közösségének
webáruház ÁSZF kezelő rendszerével készült.
Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, amennyiben jelen
Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás
menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, vegye fel velünk a kapcsolatot
az alábbiakban megadott elérhetőségek egyikén.
A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai
Név: Gyurkó Zoltán Attila e.v.
Székhely: 2243. Kóka, Felsővásár tér 100.
Adószám: 69295694-1-33
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Kapcsolattartó neve: Gyurkó Zoltán Attila
Számlavezető bank: Név: OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11773195-00269337
A tevékenységet engedélyező hatóság neve: Pest Megye Járási Hivatalai
(továbbiakban Eladó)
A webáruház elérhetőségei
Levelezési cím: 2243. Kóka, Felsővásár tér 100.
Telefonszám: +36305680201
A cég elektronikus elérhetősége: hello@sticki.hu
A webáruház domain címe: https://sticki.hu
Tárhelyszolgáltató adatai
Üzemeltető: Fiberhost Kft.
Bankszámlaszám:
Székhely: 4225. Debrecen, Északi sor 126.
Cégjegyzékszám: 0909021549
Adószám: 23466171209
Telefonszám: +36205305481
E-mail: info@fiberhost.hu
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
A https://sticki.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti
szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon
találhatók. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, így a termék tényleges színe nem mindig
egyezik meg a valósággal. A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a
kiválasztott termék bruttó ára.
A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek és nem kerül
iktatásra. A szerződés a későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre
nem utal.
A rendelés menete

  1. A termék kiválasztása
    A vásárló a kiválasztott termék nevére, vagy fotójára kattintva megtekintheti a termék bővebb
    ismertetőjét. A termékfotón látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve abban az
    eseteben, ahol a termékleírás azt külön kiemeli.
  2. A termék kosárba helyezése
    A termék darabszámának megadását követően a vásárló a KOSÁRBA TESZEM gombra kattintva
    tudja egy virtuális kosárba helyezni a terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön
    létre fizetési kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válassza
    a VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA gombot és tegye a kosárba a továbbiakban megvásárolni kívánt
    terméket, vagy termékeket. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
  3. A kosár tartalmának megtekintése
    A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására.
    Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, abban az esetben a
    MENNYISÉG oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség
    darabszámát, majd nyomja meg a KOSÁR FRISSÍTÉSE gombot. Amennyiben törölni kívánja a
    kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a BAL FELÜL TALÁLHATÓ PIROS X gombot.
    Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni és a termék, vagy termékek
    darabszámának és árának ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben kattintson
    a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ gombra.
  4. Regisztráció
    A webáruházban történő regisztráció nem lehetséges, ezért a vásárlás is csak a nem regisztrált
    felhasználók számára lehetséges.
  5. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása
    A rendelés során a számlázással kapcsolatos adatok (név, cím, e-mail cím, telefonszám)
    megadása szükséges. A webáruházrendszer a számlázási adatokat automatikusa tárolja, mint
    szállítási adat. Amennyiben számlázási és a szállítási adatok eltérőek, abban az esetben a A
    SZÁLLÍTÁS MÁSIK CÍMRE? rubrikát be kell jelölni és a szállítási adatokat meg kell adni. A rendelési
    adatok megadása során Önnek lehetősége van a termék átvételi módját, és a termék fizetési
    módját kiválasztani. A RENDELÉSI JEGYZETEK szövegdobozba tetszőlegesen adhat meg
    információkat a rendelésével kapcsolatban.
  6. A rendelés ellenőrzése
    A rendelés elküldése előtt leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét,
    illetve a szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát észlel, abban az esetben a
    szükséges módosításokat végezze el!
  7. A rendelés véglegesítése
    Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben a
    MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE gomb megnyomásával küldje el rendelését. A rendelés elküldésével
    elfogadja a webáruház Általános Szerződési Feltételeit és tudomásul veszi, hogy a rendelés
    fizetési kötelezettséggel jár.
    A webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és
    az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az webáruházon
    keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés
    visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.
    Árak
    Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett
    találhatók. Az árak bruttó árak, alanyi adómentesen képzett árak. Az árak nem tartalmazzák a
    szállítási költséget.. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése
    előtt, valamint a Szerződési Feltételek között is megtalálható.
    Eljárás hibás ár esetén
    Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel.
    Hibásnak feltüntetett árnak minősül a 0 Ft-os termék ára, továbbá kedvezmények esetén a
    kedvezménynek nem megfelelően feltüntetett ár. Pl. 5000Ft-os termék estén 10%-os kedvemény
    mellett feltüntetett 1000 Ft-os vételár. Hibás áron történő rendelés estén is automatikus
    visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés
    elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a
    Vevőt a termék helyes áráról. A Vevő ezt követően eldöntehti, hogy kéri-e a terméket a valós
    áron, vagy lehetőség van hogy bármely jogkövetkezmény nélkül elálljon a szerződéstől.
    A rendelés feldolgozása
    A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-18 óráig történik. Természetesen a Vásárló ezen
    időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon kerül
    feldolgozásra.
    A rendelés teljesítése
    A megrendelt termékeket 1-7 munkanap munkanapon belül kiszállítjuk. Amennyiben az Eladó, a
    szerződésben megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére,
    abban az esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a már
    kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb harminc napnál nem
    később a fogyasztó részére visszatéríteni.
    Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
    A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására, vagy
    törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem
    véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a
    kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után
    szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén
    tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az
    Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót
    érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a
    postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a
    szerződés létrejöttét.
    Visszaigazolás
    Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását
    követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és később egyet a várható
    szállítási időpontról, vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Telefonos egyeztetés esetén hívja a
    webáruház telefonszámát, vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. Eladó köteles
    a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül – 48 órán belül – visszaigazolni. Amennyiben ez
    nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a
    kiszállított terméket átvenni.
    Fizetési módok
    Barion fizetés: Amennyiben a rendelt termék értékét Barion rendszerrel szeretné kiegyenlíteni,
    úgy válasza a Barionnal való fizetési módot. Barionnal való fizetési mód választása esetén Ön
    kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenlegével fizetni
    webáruházunkban. A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadnia
    bankkártyája számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy
    működő e-mail címet. Ha azonban regisztrál, soha többé nem kell begépelnie a kártyaszámot
    egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mail címe és jelszava. Ez nem csak
    kényelmes, de a biztonságot is növeli! Ön fizetés során Mastercard vagy Maestro bankkártyát,
    Visa vagy Electron bankkártya és Amex bankkártya használhat. Amennyiben Önnek nincs
    bankkártyája a fizetéshez használhatja az előre feltöltött Barion egyenlegét, amelyet átutalással,
    vagy készpénz befizetéssel tud feltölteni, illetve amire ismerősei, üzletfelei tudnak Önnek pénzt
    küldeni. Ebben az esetben e-mail címe és jelszava megadásával tud fizetni. A bankkártyás
    fizetésnek a vásárló részére nincsen és nem is lehet felára. A regisztráció és a Barion
    mobilalkalmazás, valamint a pénzfogadás és küldés ingyenes.
    Termék ellenőrzése
    Termék ellenőrzés: A vevő minden esetben köteles az áru sértetlenségét kézhezvételekor
    ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a
    terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Mennyiségi reklamáció, illetve sérülés miatti reklamáció
    akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó
    minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt (tehát a
    csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.
    Szállítási módok
    A házhozszállítást a Magyar Posta végzi levélküldeményként.
    250 forint. Ebben az esetben esőbbségi levélként kerül feladásra a csomag, így a szállítás során
    esetlegesen bekövetkező eltűnés miatt garanciát nem vállalunk. A szállítási idő átlagosan 1-3 nap,
    de ettől eltérő időintervallum is előfordulhat, ezért felelősséget nem vállalunk.
    A szállítástól való elállás
    Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az
    esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben
    visszautasítsa. Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor.
    Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az
    esetben köteles a megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni.
    A Fogyasztót megillető elállási jog ismertetése:
    A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14
    napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó
    által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának
    kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási
    jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget – ideértve a kiszállítási költséget
    is – visszafizeti a fogyasztó részére.
    Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének
    nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a
    termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát
    követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva
    álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
    Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik,
    úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az
    utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az
    elállási joggal.
    Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt
    megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati
    kötöttséget megszünteti.
    A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is
    gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja az alábbi
    elállásinyilatkozat-mintát is:
    Elállási / Felmondási nyilatkozat minta
    A fogyasztó az alábbi elállási minta kitöltésével és elérhetőségünkre történő visszajuttatásával is
    gyakorolhatja az elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási / felmondási szándék esetén
    töltse ki és juttassa vissza).
    Címzett: Gyurkó Zoltán Attila e.v.
    Cím: 2243. Kóka, Felsővásár tér 100.
    Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló
    szerződés tekintetében:
    Termék/ek neve/i:
    Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
    A fogyasztó(k) neve:
    A fogyasztó(k) címe:
    A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
    Kelt: ………………………………
    Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított
  8. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az
    elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára
    adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő jelzés esetén az email, illetve a fax
    küldésének idejét kell figyelembe venni.
    A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
  9. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
    A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása, vagy felmondása esetén
    Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a
    vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított
    tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
    összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a
    kiszállítás költsége. Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon
    többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
    szállítási mód választásából adódik.
    A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó
    a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
    módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más
    fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem
    terhelheti.
    Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
    módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
    Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani,
    amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt
    visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga
    fuvarozza vissza.
    A vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül
    további pénzbeli követelésre feljogosító szerződési feltétel különösen nem tekinthető olyannak,
    mint amit a fogyasztó kifejezetten elfogadott, ha a vállalkozás olyan alapértelmezett opciót (előre
    kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a fogyasztónak a többletösszeg fizetésének elkerülése
    érdekében el kellene utasítania. Ebben az esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó részére az
    így kifizetett összeget visszatéríteni.
    A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén
    Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az
    elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon
    belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
    Postázási cím: 2243. Kóka, Felsővásár tér 100.
    Email cím: hello@sticki.hu
    Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően élni szeretne
    az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől
    számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a
    vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A
    határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
    A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban
    felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül
    egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru
    visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.
    Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a
    terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha
    az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
    A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
    szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a
    fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról.
    A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
    A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az
    elállási jogát az alábbi esetben:
  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
    kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
    személyére szabtak;
  • Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az
    átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
    vegyül más termékkel;
  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének teljesítését
    követően, ha vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes egyeztetésével kezdte meg
    és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
    jogát elveszíti;
    Kellékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet
    a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
    Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást, vagy
    kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a
    vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
    kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
    arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással
    kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.Választott kellékszavatossági
    jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt,
    vagy arra a vállalkozás adott okot.
    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
    felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a
    szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már
    nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
    közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az
    Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
    bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett;
    kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.
    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
    követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
    tulajdonságokkal.
    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
    belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
    gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
    bizonyítania.
    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
    bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
    felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
    egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
    eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
    vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
    Jótállás
    Az eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt
    új tartós fogyasztási cikkek eladása esetén.A jótállási jog érvényesítése során a fogyasztó
    kijavítási, kicserélési vagy pénzvisszafizetési igénnyel élhet.
    A fogyasztó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet alaján kijavítást vagy kicserélést igényelhet,
    kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek –
    másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget
    eredményezne,figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
    szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott
    érdeksérelmet.
    A fogyasztó ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére
    maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a
    kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti
    feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez
    fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    A 2021 január első napjától az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre hibás
    teljesítés estén az Eladó jótállásra köteles.
    1.Jótállás időtartalma
    Hibás teljesítés esetén a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a termék ára határozza meg a
    jótállás időtartamát az alábbiak szerint:
    •10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    •100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    • 250 000 forint eladási ár felett három év
    E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
    A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
    helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
    Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
    akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
    A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás
    napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt
    rendeltetésszerűen nem használhatta.
  1. Jótállás igény érvényesítése
    A jótállást a fogyasztó a jótállási jegy bemutatásával gyakorolhatja. A jótállási jegy szabálytalan
    kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás
    érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása
    esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését
    igazoló számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok
    az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
    A jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése és
    visszaszállítása.
  2. Jótállási időn belüli javítások
    3.1. A jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő meghibásodása esetén
    a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó
    eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.
    Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által
    bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton számlán,
    nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
    3.2. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől
    számított 30 napig nem kerül sor,- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás
    köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon
    belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
    által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton számlán
    vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harminc napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét
    követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
    3.3. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal ( a háromszori javítás nem
    ugyanazon hibára vonatkozik) történő kijavítást követően ismét negyedszer is meghibásodik – a
    fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
    V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos
    leszállítását és a Korm. rendelet 5. § új (5) bekezdés 6 fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket
    a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási
    cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás
    köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
    bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy
    nyugtán – feltüntetett vételárat a 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
    3.4. Az 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez tartozó 1. melléklet 8. pontjában felsorolt
    fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra,
    segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira,
    utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak a
    3.1.,3.2. és az 3.3 pontban leírtak. Természetesen ezen termékek esetében is törekednie kell az
    Eladónak a 15 napon belüli hibakijavításra. Amennyiben a kijavítás, csere időtartalma meghaladja
    a tizenöt napot,akkor az Eladó köteles a kijavítás vagy a kicserélés várható időtartalmáról a
    Vásárlót tájékoztatni.
    3.5. Amennyiben a termék javítható a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a javítást vagy a
    cserét legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a javítási idő vagy a csere ideje a 15 napot
    meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a javítás vagy a csere várható
    időtartamáról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen
    hozzájárult vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon is történhet.
    3.6. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlegkedési eszközön kézi
    csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével -az üzemeltetés helyén
    kell megjavítani.Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
    valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül
    érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
    3.7. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott új tartós fogyasztási cikkek esetében
    érvényesíteni lehet a három munkanapon belüli csereigényt.Ebben az esetben az eladó köteles a
    fogyasztási cikket kicserélni,feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot
    akadályozza.
    3.8. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
    3.9. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
  • A termék hibbája nem tendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;
  • A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe/szerelték össze;
  • A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.
  • A termék hibája már a vásárláskor ismert volt
  • A Vásárló által jelzett hiba nem észlelhető
    Úgyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
    jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a
    jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
    3.10. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását az illetékes nem,
    vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei kereskedelmi és iparkamarák által
    működtetett békéltető testület eljárását kezdeményezni.
    3.11. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely
    e151/2003.(IX.22.) Korm rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
    Jótállási idő a 2020 december 31.ig vásárolt termékek esetén
    Hibás teljesítés esetén az Eladó a tartós fogyasztási cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E
    határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
    történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az
    üzembe helyezés napjával kezdődik.
  1. Hova fordulhat a fogyasztó a javítás iránti igényével?
    A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely
    telephelyén, fióktelepén, és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
    közvetlenül is érvényesítheti.
  2. Jótállási jegy
    A jótállási jegy átadásának kötelezettsége minden esetben a terméket értékesítő vállalkozást
    terheli. 2021 január1-től papír alapon és online is át lehet adni a jótállási jegyet.
    A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy
    üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus
    dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím
    formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy
    letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét
    biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a
    termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
  3. Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez (2021.január 1-től)
  4. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó,
    kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely
    kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb
    légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép,
    padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
  5. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
    mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai
    robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos
    palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő,
    elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék,
    tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
  6. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán,
    gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  7. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így
    különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  8. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép,
    ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  9. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint
    napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
  10. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos
    masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
  11. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár,
    elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó,
    lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
  12. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
  13. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve
    mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
  14. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő,
    szívhangfigyelő, bébiőrző;
  15. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri,
    otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
  16. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;
  17. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
  18. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon,
    mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
  19. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő,
    kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei,
    televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas
    helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő
    és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer,
    keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
  20. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép,
    laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és
    hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner,
    MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő,
    számológép, zsebszámológép;
  21. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő,
    fénymásoló, laminálógép;
  22. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és
    írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
  23. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp,
    teleszkóp;
  24. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  25. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  26. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
  27. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
  28. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
  29. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
  30. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így
    különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
  31. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár
    felett;
  32. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10
    000 Ft eladási ár felett;
  33. * nyílászárók 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;
  34. * árnyékolástechnikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kézi vagy motoros
    meghajtású redőny, reluxa, napellenző, szalagfüggöny;
  35. * kaputelefon, riasztóberendezés, kamerás megfigyelőrendszer 10 000 Ft eladási ár felett;
  36. * garázskapu és egyéb kapu meghajtás, vezérlés 10 000 Ft eladási ár felett;
  37. * zuhanykabin, kád, csaptelep 10 000 Ft eladási ár felett;
  38. * napkollektor, napelemrendszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  39. * játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón 10 000 Ft eladási ár felett;
  40. * külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt drónok 10 000 Ft eladási ár felett.
    Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
    A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot
    az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt
    termékkel kapcsolatban.
    Az ügyfélszolgálat telefonszáma: +36305680201
    Az ügyfélszolgálat e-mail címe: hello@sticki.hu
    Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
    A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos
    panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére.
    Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is
    közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles
    érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
    Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles
    megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a
    vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak
    rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
    illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és
    levelezési címét.
    Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles
    megőrizni.
    A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az
    alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
    Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja
    bejelenteni:
    Levelezési cím: 2243. Kóka, Felsővásár tér 100.
    Telefonszám: +36305680201
    Email cím: hello@sticki.hu
    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
    1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
    Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
    Telefon: +36 -1-391-1400
    Fax: +36-1-391-1410
    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
    Fogyasztóvédelmi hatóság
    A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási
    hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását
    követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok –
    amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz
    kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
    Békéltető Testület
    Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói
    panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető
    Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó
    békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a
    vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató
    ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti
    kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
    a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
    annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
    ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a
    szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés
    teljesítésének helyét;
    a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik
    alátámasztják saját álláspontját;
    a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a
    vállalkozással;
    a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás
    ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári
    peres eljárást;
    tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
    végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
    Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó
    bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó
    megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
    Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető
    testületi eljárásban.
    Békéltető Testületek elérhetőségei:
    Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
    Fax száma: (76) 501-538
    Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
    E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
    Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
    Telefonszáma: (72) 507-154
    Fax száma: (72) 507-152
    Név: Dr. Bodnár József
    E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
    Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
    Fax száma: (66) 324-976
    Név: Dr. Bagdi László
    E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu
    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    Név: Dr. Tulipán Péter
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;
    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Név: Dr. Baranovszky György
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
    Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Név: Dr. Horváth Károly
    E-mail cím: info@csmkik.hu;
    Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Név: Dr. Vári Kovács József
    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
    Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
    Fax száma: (96) 520-218
    Név: Horváth László
    E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;
    Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Telefonszáma: (52) 500-749
    Fax száma: (52) 500-720
    Név: Dr. Hajnal Zsolt
    E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;
    Heves Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
    Fax száma: (36) 323-615
    Név: Dr. Gordos Csaba
    E-mail cím: hkik@hkik.hu;
    Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
    Telefonszáma: (56) 510-610
    Fax száma: (56) 370-005
    Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
    E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
    Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    Név: Dr. Rozsnyói György
    E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
    Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    Név: Dr. Pongó Erik
    E-mail cím: nkik@nkik.hu;
    Pest Megyei Békéltető Testület
    Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
    Telefonszáma: (1)-269-0703
    Fax száma: (1)-269-0703
    Név: dr. Csanádi Károly
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
    Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
    Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    Név: Dr. Novák Ferenc
    E-mail cím: skik@skik.hu;
    Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 311-750
    Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
    Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661
    Fax száma: (74) 411-456
    Név: Dr. Gáll Ferenc
    E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
    Vas Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszáma: (94) 312-356
    Fax száma: (94) 316-936
    Név: Dr. Kövesdi Zoltán
    E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
    Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
    Telefonszáma: 88/429-008,
    Fax száma: 88/412-150
    Név: dr. Vasvári Csaba elnök
    E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
    Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-513
    Fax száma: (92) 550-525
    Név: Dr. Molnár Sándor
    E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu
    Bírósági eljárás
    Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
    eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz
    fordulni.
    A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    az eljáró bíróságot;
    a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
    az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak
    előadásával;
    azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
    a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára
    bizonyítékként hivatkozik.
    Online vitarendezési platform
    Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen
    keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül
    rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
    érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
    Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol
    minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással
    kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület
    látja el.
    Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
    https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
    Hatályba lépés dátuma: 2021.02.20.